Help - Search - Members - Calendar
Full Version: The Golden Collection
Hamara Forums > Legends > Legendary Music Directors > O.P.Nayyar
Pages: 1, 2
parag_sankla
Hi All
Here is CD rip of The Golden Collection - O P Nayyar 2 CD set in 160 KBPS in mp3 format. Hope you will enjoy the songs.

Regards
Parag

P.S. Sorry guys I have lost the CD cover, so may not be able to give all the info for all the songs.
parag_sankla
1) Is bewafa jahan mein - C H Atma - Aasman - 1952 - Prem Dhawan ( Time : 03:16 min)
parag_sankla
2) Babuji dheere chalna- Geeta Dutt - Aarpaar - 1954 - Majrooh (Time : 02:57 min)
parag_sankla
3) Man more ga zoom ke - Asha Bhonsle - Mangoo - 1954 - Majrooh (Time : 03:27 min)
parag_sankla
4) Piya piya piya - Asha Bhonsle, Kishore kumar - Baap Re Baap - 1955 - Jaan Nisar Akhtar (Time 03:18 min)
parag_sankla
5) Jaane kahan mera jigar gaya ji - Geeta Dutt, Mohd Rafi - Mr. and Mrs. 55 - 1955 - Majrooh (Time 03:37 min)
parag_sankla
6) Meri neendon mein tum - Kishore Kumar, Shamshad Beghum - Naya Andaz - 1956 - Jaan Nisar Akhtar (Time 05:23 min)
parag_sankla
7) Gareeb jaan ke humo - Mohd Rafi, Geeta Dutt - Chhoo Mantar - 1956 - Jaan Nisar Akhtar (Time 04:46 min)
parag_sankla
8) Jaadugar sanwariya - Asha Bhonsle - Dhake Ki Malmal - 1956 - Jaan Nisar Akhtar (Time 03:07 min)
parag_sankla
9) Aankhon hi aankhon mein - Geeta Dutt, Mohd Rafi - CID - 1956 - Jaan Nisar Akhtar (Time 03:57 min)
parag_sankla
10) Beimaan balama - Asha Bhonsle - Hum Sab Chor Hai - 1956 - Majrooh (Time 02:47 min)
parag_sankla
11) Thandi thandi hawa - Asha Bhonsle, Geeta Dutt - Johny Walker - 1957 - Hasrat Jaipuri (Time 03:16 min)
parag_sankla
12) Jawaniyaan yeh mast mast bin piye - Mohd Rafi - Tumsa Nahi Dekha - 1957 - Majrooh (Time 03:20 min)
parag_sankla
13) Maang ke saath tumhara - Mohd Rafi, Asha Bhonsle - Naya Daur - 1957 - Sahir Ludhyanvhi (Time 03:39 min)
parag_sankla
14) Chhun chhun ghungharoo bole -Asha Bhonsle - Phagun - 1958 - Qamar Jalalabadi (Time 03:35 min)
parag_sankla
15) Tum jo hue mere humsafar - Geeta Dutt, Mohd Rafi - 12 o' clock - 1958 - Majrooh (Time 03:26 min)
parag_sankla
16) Pyar par bas to nahin - Talat Mehmood, Asha Bhonsle - Sone ki chidiya -1958 - Majrooh (Time 03:28 min)

* I think the lyrics are by Sahir Ludhiyanavi. Can some one please confirm/correct ?
parag_sankla
17) Mera naam chin chin choo - Geeta Dutt - Howrah Bridge - 1958 - Qamar Jalalabadi (Time 03:24 min)
parag_sankla
18) Do nigahen teri - Asha Bhonsle - Mujrim - 1958 - Majrooh (Time 03:08 min)
parag_sankla
19) Honolulu - Asha Bhonsle - Hong Kong - 1962 - Raja Mehandi Ali Khan (Time 03:13 min)
Nimii
Parag ?!?!?! You want the details ?
Nimii
Parag I did a search and got the info. Now you can take it down and print it and put it with your cd wink.gif

1) Is bewafa jahan mein - C H Atma - Aasman - 1952 - Prem Dhawan
2) Babuji dheere chalna- Geeta Dutt - Aarpaar - 1954 - Majrooh
3) Man more ga zoom ke - Asha Bhonsle - Mangoo - 1954 - Majrooh
4) Piya piya piya - Asha Bhonsle, Kishore kumar - Baap Re Baap - 1955 - Jaan Nisar Akhtar
5) Jaane kahan mera jigar gaya ji - Geeta Dutt, Mohd Rafi - Mr. and Mrs. 55 - 1955 - Majrooh
6) Meri neendon mein tum - Kishore Kumar, Shamshad Beghum - Naya Andaz - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
7) Gareeb jaan ke humo - Mohd Rafi, Geeta Dutt - Chhoo Mantar - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
8) Jaadugar sanwariya - Asha Bhonsle - Dhake Ki Malmal - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
9) Aankhon hi aankhon mein - Geeta Dutt, Mohd Rafi - CID - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
10) Beimaan balama - Asha Bhonsle - Hum Sab Chor Hai - 1956 - Majrooh
11) Thandi thandi hawa - Asha Bhonsle, Geeta Dutt - Johny Walker - 1957 - Hasrat Jaipuri
12) Jawaniyaan yeh mast mast bin piye - Mohd Rafi - Tumsa Nahi Dekha - 1957 - Majrooh
13) Maang ke saath tumhara - Mohd Rafi, Asha Bhonsle - Naya Daur - 1957 - Sahir Ludhyanvhi
14) Chhun chhun ghungharoo bole -Asha Bhonsle - Phagun - 1958 - Qamar Jalalabadi
15) Tum jo hue mere humsafar - Geeta Dutt, Mohd Rafi - 12 o' clock - 1958 - Majrooh
16) Pyar par bas to nahin - Talat Mehmood, Asha Bhonsle - Sone ki chidiya -1958 - Majrooh
17) Mera naam chin chin choo - Geeta Dutt - Howrah Bridge - 1958 - Qamar Jalalabadi
18) Do nigahen teri - Asha Bhonsle - Mujrim - 1958 - Majrooh
19) Honolulu - Asha Bhonsle - Hong Kong - 1962 - Raja Mehandi Ali Khan
20) Poochho na hamein - Asha Bhonsle - Mitti Mein Sona - 1960 - Raja Mehandi Ali Khan
parag_sankla
QUOTE(Nimii @ Dec 28 2006, 11:31 AM) *

Parag I did a search and got the info. Now you can take it down and print it and put it with your cd wink.gif

1) Is bewafa jahan mein - C H Atma - Aasman - 1952 - Prem Dhawan
2) Babuji dheere chalna- Geeta Dutt - Aarpaar - 1954 - Majrooh
3) Man more ga zoom ke - Asha Bhonsle - Mangoo - 1954 - Majrooh
4) Piya piya piya - Asha Bhonsle, Kishore kumar - Baap Re Baap - 1955 - Jaan Nisar Akhtar
5) Jaane kahan mera jigar gaya ji - Geeta Dutt, Mohd Rafi - Mr. and Mrs. 55 - 1955 - Majrooh
6) Meri neendon mein tum - Kishore Kumar, Shamshad Beghum - Naya Andaz - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
7) Gareeb jaan ke humo - Mohd Rafi, Geeta Dutt - Chhoo Mantar - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
8) Jaadugar sanwariya - Asha Bhonsle - Dhake Ki Malmal - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
9) Aankhon hi aankhon mein - Geeta Dutt, Mohd Rafi - CID - 1956 - Jaan Nisar Akhtar
10) Beimaan balama - Asha Bhonsle - Hum Sab Chor Hai - 1956 - Majrooh
11) Thandi thandi hawa - Asha Bhonsle, Geeta Dutt - Johny Walker - 1957 - Hasrat Jaipuri
12) Jawaniyaan yeh mast mast bin piye - Mohd Rafi - Tumsa Nahi Dekha - 1957 - Majrooh
13) Maang ke saath tumhara - Mohd Rafi, Asha Bhonsle - Naya Daur - 1957 - Sahir Ludhyanvhi
14) Chhun chhun ghungharoo bole -Asha Bhonsle - Phagun - 1958 - Qamar Jalalabadi
15) Tum jo hue mere humsafar - Geeta Dutt, Mohd Rafi - 12 o' clock - 1958 - Majrooh
16) Pyar par bas to nahin - Talat Mehmood, Asha Bhonsle - Sone ki chidiya -1958 - Majrooh
17) Mera naam chin chin choo - Geeta Dutt - Howrah Bridge - 1958 - Qamar Jalalabadi
18) Do nigahen teri - Asha Bhonsle - Mujrim - 1958 - Majrooh
19) Honolulu - Asha Bhonsle - Hong Kong - 1962 - Raja Mehandi Ali Khan


That was great help Nimii. I will update the earlier posts accordingly, and also wil give the song durations which I forgot.

Thank you so much..

Cheers
Parag
parag_sankla
20) Poochho na hamein - Asha Bhonsle - Mitti Mein Sona - 1960 - Raja Mehandi Ali Khan (Time 03:27 min)
parag_sankla
This completed CD-1. Now here are songs from CD-2

1) Bahut shukriya badi meherbani - Mohd Rafi, Asha Bhonsle - Ek Musafir Ek Hasina - 1962 - S H Bihari
Nimii
ohmy.gif Hey bhagwan aur bhi hai wacko.gif I will wait for you to complete the cd upload and then give the details tongue1.gif

ps: I am editing my previous detail post with the last 2 entries added, i.e., 19 and 20th song on CD1.
parag_sankla
2) Aanchal mein saja lena kaliyan - Mohd Rafi - Phir Wohi Dil Laya Hoon - 1963 - Majrooh
parag_sankla
QUOTE(Nimii @ Dec 28 2006, 05:04 PM) *

ohmy.gif Hey bhagwan aur bhi hai wacko.gif I will wait for you to complete the cd upload and then give the details tongue1.gif

ps: I am editing my previous detail post with the last 2 entries added, i.e., 19 and 20th song on CD1.


Are kya yaar, I am saying 2 CD set from my first post on this thread..and you are saying "Aur bhi hain.."..

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Parag
parag_sankla
3) Diwana hua badal - Asha Bhonsle, Mohd Rafi - Kashmir Ki Kali - 1964 - S H Bihari
parag_sankla
4) Jaaiye aap kahan jaayenge - Asha Bhonsle - Mere Sanam -1965 - Majrooh
Nimii
QUOTE(parag_sankla @ Dec 28 2006, 05:15 PM) *
QUOTE(Nimii @ Dec 28 2006, 05:04 PM) *

ohmy.gif Hey bhagwan aur bhi hai wacko.gif I will wait for you to complete the cd upload and then give the details tongue1.gif

ps: I am editing my previous detail post with the last 2 entries added, i.e., 19 and 20th song on CD1.


Are kya yaar, I am saying 2 CD set from my first post on this thread..and you are saying "Aur bhi hain.."..

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Parag


kya kare bhai apne deemag mein register nahi hua aur as usual I overlooked it while focussing on collecting each of the upload file names wacko.gif You win some you lose some laugh.gif
parag_sankla
5) Raaton ko chori chori - Asha Bhonsle - Mohabbat Zindagi Hai - 1966 - S H Bihari
parag_sankla
QUOTE(Nimii @ Dec 28 2006, 06:47 PM) *

QUOTE(parag_sankla @ Dec 28 2006, 05:15 PM) *
QUOTE(Nimii @ Dec 28 2006, 05:04 PM) *

ohmy.gif Hey bhagwan aur bhi hai wacko.gif I will wait for you to complete the cd upload and then give the details tongue1.gif

ps: I am editing my previous detail post with the last 2 entries added, i.e., 19 and 20th song on CD1.


Are kya yaar, I am saying 2 CD set from my first post on this thread..and you are saying "Aur bhi hain.."..

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Parag


kya kare bhai apne deemag mein register nahi hua aur as usual I overlooked it while focussing on collecting each of the upload file names wacko.gif You win some you lose some laugh.gif


There are no loosers here Nimz, every one is a winner..!
Main toh aise hi mazak mein keh raha tha..!

smile.gif

Cheers
Parag
parag_sankla
Updated the tags for all the songs from the CD-1

Parag
parag_sankla
6) Yehi woh jagah hain - Asha Bhonsle - Yeh Raat Phir Na Aayegi - 1966 - S H Bihari

parag_sankla
7) Aap ke haseen rukh pe - Mohd Rafi - Baharen phir bhi aayengi - 1966 - Anjaan (Time 05:30 min)

* simply divine ! One of the OP's best compositions (IMHO)
parag_sankla
8) Yaar badshah yaar dilruba - Asha Bhonsle - CID 909 - 1967 - Shewan Rizvi (Time 04:15 min)
parag_sankla
9) Zulfon ko hatale chehre se- Mohd Rafi - Sawan Ki Ghata - 1966 - S H Bihari (Time 04:16 min)
parag_sankla
10) Haath aya hain jab se - Mahendra Kapoor, Asha Bhonsle - Dil Aur Mohabbat - 1968 - Shewan Rizvi (Time 03:19 min)
parag_sankla
11) Dil ki awaz bhi sun - Mohd Rafi - Humsaaya - 1968 - Shewan Rizvi (Time 04:33 min)
parag_sankla
12) Tumhara chahanewala - Mahendra Kapoor, Asha Bhonsle - Kahin Din Kahin Raat - 1968 - S H Bihari (Time 05:10)
Nimii
Parag do not know if you have completely u/l all the songs from CD 2. But taking notes of the ones you have uploaded I am posting the details. I will update it if need be, i.e., if you are u/l some more songs.

1) Bahut shukriya badi meherbani - Mohd Rafi, Asha Bhonsle - Ek Musafir Ek Hasina - 1962 - S H Bihari
2) Aanchal mein saja lena kaliyan - Mohd Rafi - Phir Wohi Dil Laya Hoon - 1963 - Majrooh
3) Diwana hua badal - Asha Bhonsle, Mohd Rafi - Kashmir Ki Kali - 1964 - S H Bihari
4) Jaaiye aap kahan jaayenge - Asha Bhonsle - Mere Sanam -1965 - Majrooh
5) Raaton ko chori chori - Asha Bhonsle - Mohabbat Zindagi Hai - 1966 - S H Bihari
6) Yehi woh jagah hain - Asha Bhonsle - Yeh Raat Phir Na Aayegi - 1966 - S H Bihari
7) Aap ke haseen rukh pe - Mohd Rafi - Baharen phir bhi aayengi - 1966 - Anjaan
8) Yaar badshah yaar dilruba - Asha Bhonsle - CID 909 - 1067 - Shewan Rizvi
9) Zulfon ko hatale chehre se- Mohd Rafi - Sawan Ki Ghata - 1966 - S H Bihari
10) Haath aya hain jab se - Mahendra Kapoor, Asha Bhonsle - Dil Aur Mohabbat - 1968 - Shewan Rizvi
11) Dil ki awaz bhi sun - Mohd Rafi - Humsaaya - 1968 - Shewan Rizvi
12) Tumhara chahanewala - Mahendra Kapoor, Asha Bhonsle - Kahin Din Kahin Raat - 1968 - S H Bihari

parag_sankla
No, I havent finished yet. I think 4 or 5 more are left. Will upload today or over the weekend.

Once again many thanks for the info. All the tags from CD-2 so far have been updated now.

Cheers
Parag
Nimii
No probs at all Parag. It is easier for me to trace the song whenever I download. Thanks again for your efforts to share.

N
parag_sankla
13) Aao huzoor tumko - Asha Bhonsle - Kismat - 1968 - Noor Devasi
parag_sankla
14) Andhere mein joh bainthe hain - Mahendra Kapoor - Sambandh - 1969 - Kavi Pradeep
parag_sankla
15) Pyar karate ho yaar - Singer- Krishna Kalle Film :- Taxi Driver (1973)

* Thanks to BC ji for the information on the film.
parag_sankla
and here is the last one

16) Chain se hum ko kabhi - Asha Bhonsle - Pran Jaaye par wachan na jaaye - 1973 - S H Bihari
parag_sankla
This completes the 2 CD collection. I hope you guys will like the songs

Best Regards
Parag
bawlachintu
QUOTE(parag_sankla @ Dec 29 2006, 05:46 PM) *

15) Pyar karate ho yaar - Singer- Krishna Kalle ? Film :- ?

Taxi Driver
1973 fillum

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.